Cambiar a contenido.

OCW de la Universitat de Valencia

Secciones
Herramientas Personales
Acciones de Documento
  • Annorate
  • Make a Path
  • Send To Wiki
  • Print this page
  • Send this page to somebody
  • Content View
  • Toggle full screen
  • Add Bookmarklet

LListat vídeos

A continuació es presenten alguns vídeos trobats a Youtube que poden ajudar a il•lustrar alguns continguts de la matèria. L’autoria dels vídeos és dels que els han fet, i el professor de l’assignatura no es fa responsable dels seus continguts, únicament apareixen a este llistat per a que es puguen veure en un esperit crític.

TEMA 1. Introducció: Conceptes bàsics i metodologia

TEMA 2. Relació entre la cognició i la conducta moral

TEMA 3: Progrés en els models teòrics de la psicologia sociomoral

http://www.youtube.com/watch?v=CYrfV-F3x_8

En este video, el propi Lawrence Kohlberg explica en què consistixen tots els estadis i nivells del desenvolupament moral.

 http://www.youtube.com/watch?v=xL3ADOS6XsY

Consistix en una espècie de power point on s’explica un poc la biografia de Kohlberg i també les característiques de cada un dels estadis.

http://www.youtube.com/watch?v=8sdBqAXbx-Y

En este vídeo es presenta el Dilema d’Enric sobre la malaltia del seu fill, per al qual no poden adquirir medicaments per la seua mala economia. Es presenten els diferents nivells de raonament moral en funció de l’estadi en què una persona es troba en funció de l’edat. És un vídeo molt interessant sobretot per les imatges que apareixen que ajuden a comprendre amb major claredat la teoria.

http://www.youtube.com/watch?v=eorNqHi-uGE

C. Gillygan front a L. Kolhberg

http://www.youtube.com/watch?v=9j3e520fRxc&feature=related

Este breu vídeo planteja com el judici moral té una base psicobiològica.

TEMA 4: El raonament moral i les variables que intervenen en la seua configuració.

http://www.youtube.com/watch?v=zY4etXWYS84

En este vídeo es pot observar com la teoria del raonament sociomoral de L. Kohlberg es produïx en diferents estadis en funció de l’edat.

http://www.dailymotion.com/video/xd3v0x_daniel-goleman-aprendizaje-emociona_school

Daniel Goleman és un psicòleg nord-americà, nascut a Stockton, Califòrnia, el 7 de març de 1947. Va adquirir fama mundial a partir de la publicació del seu llibre Emotional Intelligence en 1995. Daniel Goleman posteriorment també va escriure Intel•ligència social, la segona part del llibre Intel•ligència emocional. Va treballar com a redactor de la secció de ciències de la conducta i del cervell del periòdic The New York Times. Ha sigut editor de la revista Psychology Today i professor de psicologia en la Universitat de Harvard, en la qual va obtindre el seu doctorat. Goleman va ser cofundador de la Collaborative for Academic, Social and Emotional Learning (Societat per a l’Aprenentatge Acadèmic, Social i Emocional) en el Centre d'Estudis Infantils de la Universitat de Yale (posteriorment en la Universitat d’Illinois, a Chicago), la missió de la qual és ajudar les escoles a introduir cursos d’educació emocional.

http://www.youtube.com/watch?v=7V1ZaHWuO2Q

El judici moral depén de les emocions
Mataries a deu persones per a salvar el teu fill? Totes les persones diuen que no, encara que reconeixen que deurien dir que sí. Per què no ho fan?. Un estudi demostra de forma experimental que les emocions tenen un paper fonamental per a elaborar els judicis morals.

http://www.youtube.com/watch?v=aN8COpOYnAE

http://www.youtube.com/watch?v=KPnd0VlTutA

Consistix en una reflexió sobre l’autoconcepte a través d’un conte on s’explica la importància de saber els que som. El conte narra la història d’un arbre que no sabia que era.

TEMA 5: Models teoricoexplicatius de la conducta prosocial.

http://www.rtve.es/alacarta/todos/abecedario/R.html#731612

Redes: El nostre cervell altruista

http://www.youtube.com/watch?v=KNL9FfuLNAc

http://www.youtube.com/watch?v=sZw5REUI93c

http://www.youtube.com/watch?v=-HKhs2G0OOI

Créiem que l’ésser humà era l’únic animal capaç de sentir empatia. A pesar d’això, la conducta prosocial existix en molts altres animals. Estar connectat amb els altres, entendre’ls i sentir el seu dolor no és exclusiu del ser humà. El primatòleg Frans de Waal, gran estudiador de les emocions animals, parla amb Punset sobre empatia i simpatia, capacitats clau per a l’èxit en la vida social.

http://www.youtube.com/watch?v=jTOgH29Um5c

En este vídeo es presenta la biografia de Carl Rogers i la seua Teoria humanista, on ell defén que l’aprenentatge es produïx a través de les experiències i gràcies a la interacció amb els altres. Veu l’ésser humà com un ser amb moltes potencialitats per a desenvolupar, a més que oferix un marc de treball flexible, on l’educand ajuda a traure eixes potencialitats. Per tant és una aplicació de la teoria humanista traslladada a l’educació per a donar lloc a sers responsables i amb potencialitats.

http://www.youtube.com/watch?v=ebjSY0rZuW4

Consistix en l’explicació de quin és el paper del terapeuta en l’enfocament centrat en la persona.

http://www.dailymotion.com/video/xanlwg_empatia-neuronas-espejo_school

En 1996 l’equip de Giacomo Rizzolatti, de la Universitat de Parma (Itàlia), estava estudiant el cervell de mones quan va descobrir un curiós grup de neurones. Les cèl•lules cerebrals no sols s’encenien quan l’animal executava certs moviments sinó que, simplement de contemplar a altres fer-ho, també s’activaven. Se’ls va anomenar neurones espill o especulars. En un principi es va pensar que simplement es tractava d’un sistema d’imitació. El sistema d’espill permet fer pròpies les accions, sensacions i emocions dels altres. La seua potencial transcendència per a la ciència és tanta que l’especialista Vilayanur Ramachandran ha arribat a afirmar: "El descobriment de les neurones espill farà per la psicologia el que el ADN per la biologia".

TEMA 6: Factors determinants de les conductes prosocials.

http://www.youtube.com/watch?v=lQMznzp7Ax4

En este breu vídeo Hoffman explica com l’empatia, eixa capacitat de posar-se en el lloc de l’altre és quelcom fonamental per a traslladar-ho a la vida familiar i quotidiana. Encara que les dones tenen per regla general més empatia, és una qualitat que es pot aprendre.
http://www.youtube.com/watch?v=lQMznzp7Ax4
En este breu vídeo Hoffman explica com l’empatia, eixa capacitat de posar-se en el lloc de l’altre és quelcom fonamental per a traslladar-ho a la vida familiar i quotidiana. Encara que les dones tenen per regla general més empatia, és una qualitat que es pot aprendre.
http://www.youtube.com/watch?v=PPVIxzqnI3k
Per què algunes persones pareixen dotades d’un do especial que els permet viure bé, encara que no siguen les que més destaquen per la seua intel•ligència? Per què no sempre l’alumne més intel•ligent acaba sent el de més èxit? Per què uns són més capaços que els altres per a enfrontar contratemps, superar obstacles i veure les dificultats des d’una òptica distinta?
Documental molt interessant amb distints punts de vista

TEMA 7: Instruments d’avaluació del pensament moral i la conducta prosocial.

TEMA 8: Intervenció en el pensament sociomoral i en la conducta prosocial: desenvolupament, àmbits i optimització.

http://www.youtube.com/watch?v=hb5rdTY34X0

Dilema ètic: “Paola y el diagnòstico de Carlitos”

http://www.youtube.com/watch?v=CbmzWrn2pzg

Curtmetratge realitzat en l'ENP1 UNAM en la matèria d’Ètica. Dilema moral cas de Sara Rodríguez.

http://www.youtube.com/watch?v=sBytc1BXgW8

Curtmetratge titulat "Les dos cares de la moneda", presentem el dilema moral que ocorre quan una xica queda embarassada sent un embaràs no desitjat.

http://www.youtube.com/watch?v=STF30_spBVI

Fragment xicotet del programa Redes d’Eduard Punset, un excel•lent divulgador científic. Tracta sobre la crisi educativa.

http://www.youtube.com/watch?v=Hb4aTg29M0A

Tracta sobre la importància de canviar l’educació per a poder canviar el món. Sense eixe canvi fonamental. L’educació és l’essència del canvi.

http://www.youtube.com/watch?v=DqKisnlpNEw

És un vídeo sobre l’ensenyament dels valors humans en Secundària. Valors com el respecte, la tolerància, la sinceritat, la comunicació, el diàleg, la responsabilitat, la solidaritat, la generositat, la humilitat, la superació, la motivació, l’ànim i l’èxit.

TEMA 9: Reptes de la psicoeducació moral

http://www.youtube.com/watch?v=A8kOLpuJrz0

Tracta sobre la importància de canviar l’educació per a poder canviar el món. Sense eixe canvi fonamental. L’educació és l’essència del canvi. A més, tracta de transmetre la importància que tenen els comportaments dels pares en l’educació dels fills i les filles.

http://www.youtube.com/watch?v=1P_uWOGNlkE

Educar en valors respon al creixent interés de la nostra societat per l’educació, per la manera en què hem de transmetre valors als nostres fills. L’objectiu de tindre una societat millor fa que des de diversos àmbits es tinga un interès en el mode d’inculcar als jóvens factors com la responsabilitat, el respecte, l’empatia i l’autocontrol.

Copyright 2009, by the Contributing Authors. Cite/attribute Resource. Manuel, M. I. V., Manuel, M. I. V. (2010, November 24). LListat vídeos. Retrieved May 07, 2024, from OCW de la Universitat de Valencia Web site: http://ocw.uv.es/ciencies-de-la-salut/pensament-sociomoral-i-conducta-prosocial/llistat_videos. Esta obra se publica bajo una licencia Reconocimiento -No Comercial-Compartir Igual. Reconocimiento -No Comercial-Compartir Igual