Objectius
OBJECTIUS GENERALS
Històricament l'antropologia sorgeix de l'enlluernament cap a tot allò que resulta exòtic i guanya la seua posició entre altres disciplines de les ciències humanes tractant d'explicar l'enigma de la varietat humana, és a dir, la diversitat cultural. Es la comprensió d’altres formes de vida la que ens permet descobrir per una banda, la variació, la diferencia i la diversitat de la humanitat i, per altra, les similituds de la espècie humana. I serà precisament aquest coneixement de “l’altre” el que ens permetrà, a partir d’un exercici d’abstracció, vore’ns a nosaltres mateixos des dels “altres”.
Així, l’antropologia social i cultural s’interessa pels fets de la cultura i per les societats, grups u organitzacions que la sostenen. Tot i que es podria pensar que la modernitat aniquila irrevocablement nombroses civilitzacions úniques i que tendim a una estandarització cultural sense remei, la humanitat continua fabricant cultura i diferencia. Els fets culturals en tota la seua diversitat son omnipresents al sí de les societats contemporànies, tan irreductibles com sempre (sorgeixen noves estratègies adaptatives a les noves formes de vida, les tradicions es reinventen, etc. ). Per tant, cal un treball de comprensió des de la investigació social per a l’anàlisi de les societats tant avui com en el passat, concedint-li a la disciplina un caràcter de inusitada actualitat.
OBJECTIUS PROCEDIMENTALS: DESTRESES I COMPETENCIES PROFESSIONALS
· Desenvolupar el pensament crític, a partir dels diferents conceptes abstractes que tractarem a la classe procedents de les principals perspectives teòriques.
· Reflexionar sobre les temàtiques impartides a la classe i ampliar coneixements de les mateixes a les classes pràctiques.
· Ser capaç d’exposar una “opinió pròpia i personalitzada” argumentada de totes les qüestions que s’exposen a la classe.
· Entendre la diversitat cultural com una realitat social en la que hem de conviure.
· Coneixement de diferents fons documentals antropològics.
· Entendre la diversitat cultural com una realitat social en la que hem de conviure.
OBJECTIUS ACTITUDINALS: VALORS, ACTITUTS I HABILITATS SOCIALS
· Desenvolupar una estratègia del “raonar antropològicament” des dels coneixements i experiències.
· Familiaritzar-se amb les regles del joc de la intervenció activa i la participació en classe.
· Activar els recursos propis d’expressió com a eines necessàries no només per a la comprensió dels continguts, sinó també per a l’elaboració i exposició del discurs propi.
· Empatitzar amb observacions oposades, o simplement diferents, de la realitat social i reconèixer l’eina de la discussió com a intercanvi d’arguments i punts de vista.
![Reconocimiento -No Comercial-Compartir Igual](http://www.uv.es/ocw/images/somerights20.gif)